Σάββατο, 5 Οκτωβρίου 2013

Χωρίς γλουτένη: η γαλατόπιτα

Υλικά - για 4 άτομα *
  • 500 γρ. γάλα φρέσκο
  • ½ φλιτζανακι του καφέ καλό ελαιόλαδο
  • 150 γρ. αλεύρι ρυζιού
  • 120 - 150γρ.ζάχαρη (κατά προτίμηση μαύρη)
  • ξύσμα από ενα μέτριο βιολογικό πορτοκάλι
  • ελάχιστη βανίλια
  • 3 αυγά
  • λίγο ελαιόλαδο για το ταψί
  • Ρίχνουμε το γάλα μαζί με το ελαιόλαδο σε μια κατσαρόλα και την τοποθετούμε στη φωτιά. Προσθέτουμε αμέσως το αλεύρι ρυζιού και ανακατεύουμε, στην αρχή με σχετικά χαλαρό ρυθμό και πιο γρήγορα στη συνέχεια, μέχρι να πήξει. Η κρέμα είναι έτοιμη όταν δημιουργείται κάτι σαν δίνη στην επιφάνεια καθώς ανακατεύουμε. Προσθέτουμε τη ζάχαρη, ανακατεύουμε για 1 ως 2 λεπτά ακόμα και κατεβάζουμε από τη φωτιά. Ρίχνουμε τη βανίλια και το ξύσμα πορτοκαλιού, αφήνουμε να κρυώσει για περίπου 15 λεπτά και προσθέτουμε τα αυγά χτυπημένα (τύπου ομελέτα) ανακατεύοντας ζωηρά.
    Είμαστε έτοιμοι να ρίξουμε την κρέμα μας στο ταψί. Λαδώνουμε ένα μικρό ταψάκι και το αλευρώνουμε ελαφρώς, ρίχνουμε μέσα την κρέμα (η κρέμα πρέπει να καλύπτει το ταψί  μέχρι τη μέση, γιατί στην πορεία θα φουσκώσει) και την ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 180°C για περίπου 40 λεπτά, μέχρι να ξεκολλάει λίγο από τα τοιχώματα του ταψιού και να πάρει ροδοκόκκινο χρώμα. Σερβίρεται ζεστή με κανέλλα αλλά και κρύα είναι το ίδιο νόστιμη.
    * Με αυτές τις ποσότητες στα υλικά, το γλυκό μας θα είναι αρκετό για τέσσερα εγκρατή άτομα.
    Οι πιο λαίμαργοι μπορείτε να διπλασιάσετε τις ποσότητες, εκτός του ξύσματος πορτοκαλιού, προσέχοντας τα εξής:
    Τα αυγά δε θα πρέπει να ξεπερνούν τα 4 με 5 ενώ ως προς τη ζάχαρη, καλό είναι να δοκιμάσετε την κρέμα σας πριν την φουρνίσετε και να προσθέσετε κατά βούληση.

Δεν υπάρχουν σχόλια: